Segling + sök och bärgning

Idag har vart en sån där alldeles underbar dag när jag fått syssla med nästan alla mina intressen på en och samma dag. Jag har seglat, fotat, badat och dykt - allt detta på bara 12 timmar:-)
I mitt förra blogginlägg skrev jag att jag sällan brukar lägga in bilder på mig själv i min blogg, men i det här inlägget kommer det bli ändring på det:-)

Ett ankare som fastnat i botten i skärgården var anledningen till att jag skulle dyka och för att komma ut dit krävdes båt... Att sitta i en båt en varm sommardag resulterade i bad och självklart passade jag på att ta lite bilder när jag var ute i fina vädret:-)


Att hoppa av från båten på en öppen fjärd för att bada är faktiskt riktigt läckert. Här ligger jag och håller i ett rep bakom segelbåten:-)


Ni känner väl till Michelinguiden? Här är i alla fall min Michelinguide för hur man blir just en Michelingubbe:-)
1. Ta på långkalsonger och underställströja.
2. Ta på skidstrumpor
3. Skaffa den fluffigaste overallen och vips så är det klart...
Eller också... börja dyka med torrdräkt och inse att kläderna man har under den inte är så snygga:-)


Torrdräkt, torrhandskar, dykdator, kompass och huva är på. Hoppas allt håller tätt:-)


Att ha så många händer i ansiktet som möjligt är ett välbeprövat knep för att undvika paparazzis. Men på ön där vi var fanns som tur var inte så många såna så därför kunde jag koncentrera mig till 100% på att sätta på mig min mask:-)


De sista finjusteringarna innan nedstigning. Notera mina fina blåa diskhandskar;-)
- Max 20 min bottentid (min uppskattning innan dyket).


Det går faktiskt att se ett av mina andetag på bilden. 6,5 meter under ytan ligger jag och letar efter ett ankare med kätting och tamp.


Den orangea korven/bojen är min signal till ytan om att jag hittat ankaret.


Det gick faktiskt aningens fortare än vad jag tänkt. Jag var uppe efter 12 minuter under ytan.
Handen på huvudet är ett OK-tecken och visar att jag mår bra. På bilden går det tyvärr inte att se hur glad jag är över att ha hittat ankaret, men tro mig, jag var väldigt glad:-)

Kommentarer
Postat av: amanda

svar: är det sant? åh va glad jag blir. Det finns ju inget bättre med att blogga än när man gör någon annan glad av de man skriver. åh så bra, tack!



haha, jaa pannkakor är krångliga grejer. Man får väl försöka träna och träna.. haha.

ha det bäst!

2008-08-01 @ 12:18:25
URL: http://aami.blogg.se/
Postat av: Doubledee

Förstår att du var glad men det slår inte den glädje skepparen till båten du var ute med kände när du "dök upp" med den saknade ankarutrustningen.



Tack från oss på Dehler 29:an Vitesse



2008-08-01 @ 20:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0