Ny leksak

Det var väldigt länge sedan jag köpte något nytt till min kamera. Efter att ha sett en spännande film om nattfotografering på Radiantvista bestämde jag mig för att köpa en trådutlösare (sladd med snöre), så igår fick bli premiärtest:-) Jag visste inte riktigt var jag skulle åka eftersom jag ville ha ett ställe där det inte var så mycket folk som kunde störa, efter en stunds funderande valde jag Tyresö slott, ingen borde väl vara så dum så de är ute och går i slottsparken när det både är väldigt blött i marken plus att det var helt kolsvart ute, men ack så fel jag hade:-) Nåväl, hittade i alla fall en plats där jag kunde stå någorlunda skyddad från omgivningen.
Här är nya leksaken:


Och här är resultatet, och japp: den är tagen mitt i natten, eller det var åtminståne helt kolsvart ute och de vita strecken på himlen är stjärnorna (jorden snurrar ju som bekant runt:-))
Slutartid: 481s (8 min).

image19

En helt ny värld har öppnats för mig när det gäller fotografi:-) Nu hoppas jag på fler fina kvällar, fast nästa gång ska jag ta med varmare kläder och någon att prata med:-)

Kommentarer
Postat av: laijna

Snygg bild! :D

2008-03-04 @ 09:46:55
URL: http://laijnloo.blogg.se
Postat av: kristina

hehe ingen fara vet du. Jo men det är så jag svarar med så :P

2008-03-04 @ 11:09:11
URL: http://guldbarn.blogg.se
Postat av: Jenny

Vilken fin bild, Daniel. Och vad roligt med nya trådutlösaren!

2008-03-04 @ 18:17:44
URL: http://jangelica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0