Ramses

Den senaste tidens höga tempo i skolan har gjort bloggandet (och av någon konstig anledning även tränandet *ler*) lidande. Men nu är jag i alla fall tillbaka med massor av ny inspiration trots att jag har en stor tenta om en vecka. Under mina besök på Nikonmässan och Vildmarksmässan förra veckan (när jag testade kameror) fick jag en rad tips och råd om framtida inköp. Jag har under nästan ett års tid funderat över vilken sorts objektiv jag ska köpa. Objektiv är dyra och därför gäller det att hitta ett objektiv som kan användas mycket. Nu har jag äntligen hittat det jag tror att jag vill ha: en vidvinkelzoom, jag har dock inte bestämt mig än för vilken brännvidd och märke det blir på objektivet. Jag återkommer med mer info om det så fort jag bestämt mig för vad det blir för något:-)

Jag har sedan jag startat bloggen enbart lagt in natur-, landskaps- samt arkitekturbilder men nu känner jag att det är dags att ändra på det genom att lägga in lite porträtt jag tagit. Den första bilden (som jag lägger in idag) är på släktens senaste tillskott Ramses som är min bror Stefan och hans fru Helenas Ridgeback-valp. Jag fick äran att vara med redan första gången de träffade honom och den här bilden är under det första mötet hos uppfödaren när han var 4v gammal. Idag är han 38kg tyngre, 50cm högre och betydligt mer dreggligare:-) Men trots dregglet och sin stora tunga gillar jag honom ändå - speciellt när han står lutad mot fönsterbrädan i köksfönstret för att titta när man går ner mot bilen. Då är det svårt att inte smälta för hans charm:-)
Ramses

Kommentarer
Postat av: hanna b

haha, nämen fy vilken söt! :) vad skrynklig han är! :)

2008-03-19 @ 10:28:56
URL: http://hannabjorkstedt.blogg.se
Postat av: Carro

Som jag sa första gången jag såg den bilden - så otroligt söt han var som valp!
Det var trevligt att se dig igen, kul att du kom förbi. Vi får ta och ses nåt! Så fort jag blivit frisk that is :)

2008-03-19 @ 12:25:22
URL: http://carolisa.blogg.se
Postat av: Maria

nämen ååh sötnos!!

nej hade inte hunnit plugga så mycket men har ganska lätt för marknadsföring (läst två kurser på gymnasiet)
funderar på att ta tentan i maj/juni istället eftersom man kunde skriva den då också tydligen.

2008-03-20 @ 09:09:10
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0